Zuid Afrika en Mozambique oktober 2017

4 oktober 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Het is zover. Na wat spannende momenten van verdwenen paspoorten vanuit de Ambassade in Brussel...... Mark zijn verloren portemonnee met (nu zonder) vakantiegeld en een kapotte spiegelreflex op het vliegveld. Zitten we dan toch in onze geboekte KLM vlucht naar Johannesburg.

We waren vroeg uit de veren gezien de eerste excursie al voor vertrek gepland stond. Een kijkje in de verkeerstoren op Schiphol. Martijn een goede bekende van Mark heeft vol enthousiasme een rondleiding op zijn werkplek verzorgt. Erg leuk om te zien hoe het daar gaat het uitzicht met zonsopkomst over Schiphol en het feit dat deze man met passie zijn werk verricht daar hou ik van.

Na een prima rechtstreekse vlucht met wat turbulentie zijn we toch heel voorspoedig in Johannesburg gearriveerd. Beide tassen waren wel open gemaakt (controle) en slotjes verdwenen...... maar alles zat er nog in en niets extra naar mijn mening 😉

We werden opgehaald met de shuttle vanuit Dove' s nest guest house. Mooi schoon guesthouse vlakbij het vliegveld. Heerlijke douchen na zo'n vlucht en de nieuwe winter geur van rituals getest... ik vind het zeker een aanrader..... heerlijk. Morgen Jozi's highlights bewonderen.....