Aankomst Beijing verboden stad.

7 mei 2015 - Beijing, China

Hey nou ik ben veilig aangekomen in Beijing. Vanuit airport met de metrotrein nabij mijn hostel gereisd. Dat ging allemaal best goed en soepel. Ook een Yikatong metrokaart gekocht voor de rest van de dagen. Het laatste stukje wist ik niet goed welke kant ik op moest lopen dus maar een Riksja rijder veel te veel betaald om me bij het Sanlitun youth hostel af te zetten. Dat was leuk en makkelijk. Ik was van plan om de gehele dag op pad te gaan maar gezien ik 4 uur slaap in 2 dagen had gehad toch maar even in mijn kamer gaan liggen. Nou ja mijn kamer een 4 persoonskamer waar al / nog 2 heren lagen te slapen in hun bed. Daarna opgefrist en wat denk je simpel hostel maar wel (zeer frisse) regendouche whoewhoe!!!!! Lekker.... Mijn treinkaartjes zijn gelukkig geregeld. Maar waar ik al bang voor was. 1e keus uitverkocht waardoor ik half dagje minder in Xian heb dan gepland. En een tour naar de Chinese muur geregeld via hostel. Met gids en eten en lekker makkelijker dan zelf met de bus.
In de middag naar de verboden stad. Dat was even moelijk te vinden omdat ik me liet afleiden door een dame die me de verkeerde kant op wees om drankjes te verkopen....ze geven dan aan dat ze een drankje met je willen drinken nadat ze spontaan naast je lopen. (en jij krijgt de peperdure rekening) Maar ja overal lopen er chinese heren en dames naast me dus ja. Gelukkig doe ik niet mee aan die ellende maar was ik wel de verkeerde kant op gelopen in een stroom mensen. Daarna wijzen ze je allemaal een andere kant op. En gezien de verboden stad een rechthoek is hadden ze waarschijnlijk allemaal een beetje of allemaal geen gelijk. Terug naar de metro gelopen en daarna dus andere kant op. Ik was er in 1e instantie dus heel dicht bij geweest haha......ik kwam 2 zweedse reizigers tegen die in thailand vietnam en cambodja hadden gereisd en nu beijing. Daarna naar huis via de transsiberiaexpress....cool. Johanna & Jonathan. Stukje samen de verboden stad bekeken met behulp van audio gids. Dat maakt het wel wat duidelijker anders lijkt het erg op elkaar allemaal. 9 draken muur gezien. Zijn er nog maar 3 van en een dus hier. Bij de uitgang Wes tegengekomen een Amerikaanse professor die Nasa zaken doet en betrokken is bij onderzoek naar Mars naast lesgeven. We zijn de heuvel van Jingshan park opgelopen die uit heel wat traptreden bestond en konden daar een gouden boeddha bekijken en mooi uitzicht over de (verboden) stad. Daarna samen verder gewandeld flink stuk naar andere metro en samen hapje gegeten in Chinese eettoko. Dumplings en soort gemarineerde sissling beef sirlion met rijst. Tja dat (soja)gemarineerde ga ik niet onderuitkomen ben ik bang. Het was erg lekker.....maar het duurt meteen lang he eten met stokjes haha . Daarna met de metro terug naar mijn hostelhuis en in het halfdonker teruggelopen naar het hostel en nog gevonden ook en dat met het ontbreken van mijn innerlijke gps. Genietend en heel moe van deze dagen nog even internet socialisen en ook gesproken met 3 nederlandse meiden die hier ook verblijven. Nu lekker douchen en op tijd naar mijn dorm. Morgen vroeg op en naar de muur. Zin in.......
Greetz Cathy

1. Lara:
    Antieke!!!
    1 dag en al zoveel gedaan en gezien. Ik vind je zo stoer. Wat leuk dat je zo snel mensen ontmoet. Kijk uit naar je volgende verhaal. Xxx
  2. Cris:
    7 mei 2015
    Wat leuk dat je al meteen mensen ontmoet.....morgen de muur.....is volgens mij nog mooier dan verboden city......geniet maar doe rustig aan....
    cris
  3. Monique van Straaten:
    Hoi Cathy,
    Wat heb jij al veel gedaan en gezien . Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal . lekker genieten .Liefs Syl,Monique en een dikke knuffel van Kiyo xxx
  4. Nancy sas:
    7 mei 2015
    wat goed om te lezen dat het tot nu toe allemaal lukt wat je wilt. Al is het soms met een omweg. En dat je al zo snel andere mensen ontmoet....echt een talent van je. Veel plezier morgen bij de chinese muur. X
  5. Rita:
    Hoi Cathy
    Wat lijkt het me geweldig de verboden stad .
    Hij is onmetelijk groot,heb je dan een gedeelte van gezien.
    Wat leuk dat je al zoveel mensen hebt gesproken
    Op na de Chinese muur
    In Kroatië geen Chinees gezien haha
    Liefs
  6. Bertie Schuh:
    8 mei 2015
    Ja inderdaad, wat was je actief na zo'n lange reis! Geweldig de contacten die je maakt. Als ik dit schrijf ben jij alweer bijna wakker! Fijne schitterend nieuwe dag vandaag!!! X
  7. Bertie Schuh:
    8 mei 2015
    Leuk ook je foto's te zien van de eerste indrukken. Ik ga nu slapen 0.59 uur.
  8. Richard Hosek:
    8 mei 2015
    Het klinkt nu al helemaal te gek! Enjoy the Wall!
  9. Cathy:
    8 mei 2015
    Hoi allemaal wat heerlijk om jullie lieve reacties te lezen aan mijn ontbijtje. Thx doet me goed. Op naar de muur nu. X