The Great Wall of China Mutianyu and Beijing duck.

8 mei 2015 - Beijing, China

Zo weer een geweldige dag in Beijing. Vanmorgen vroeg op om naar Mutianyu great wall te gaan. Wat een belevenis wat dat. De reis erheen ook zeg...wat een drukte op de weg....rijden stilstaan etc...overal hoekjes om ipv snelweg haha maar na die rit waren we dan toch in de bergen waar de muur op is gebouwd. Nog 2 nederlandse meiden in de bus die we op de muur ook nog tegen kwamen. Wat een mooie reizigersverhalen heeft iedereen hier toch....inspiratie voor vervolg trips

Het was een flinke klimmende en dalende wandeling met traptreden en een heel steil stuk en als klap op de vuurpijl dan nog een trap recht omhoog. ik heb in ieder geval wat zweet op de chinese muur achtergelaten haha en mijn knie heeft er helaas meteen kuren van. Maar het was prachtig en bijzonder indrukwekkend.....
En wat hadden we weer een geluk. Want toen we net op de muur stobden begon het even te regenen en grijze wolken.....gelukkig gingen ze de goede kant op en hadden we daarna zon en prachtig uitzicht over de muur.

Zometeen stond het eten van Beijing duck op de planning maar nu staan ze hier in het hostel a dumpling cooking class te geven. Ook leuk natuurlijk....... Dus na overleg met Andrea besloten hieraan mee te doen en mogelijk daarna nog Beijing duck te eten.

Na de workshop bleek er bij het informeren of ik wat later in het hotel in Xian kon inchecken (ivm verlate treinreis tov planning vanaf Pingyao) dat ze mijn boeking nergens hadden staan. Booking.com had een flinke korting op hun site staan enige tijd geleden. Nu willen ze me dus voor dat bedrag niet binnen laten....pffffff enige moeite gedaan maar helaas geen progressie gemaakt. Hierdoor even snel tussendoor een dumpling geproefd. Ze waren wel lekker. Daarna dus toch Beijing Duck gegeten met in totaal 6 personen erg gezellig. Andrea was te vol van de dumplings en is iets gaan drinken. Ik moet zeggen dat de eendjes er erg lekker uitzagen boven het vuur in de oven.....echter ben ik niet zo van het vel eten. Dat een zeer bijzondere smaak had het vlees vond ik wel best lekker maar niet bijzonder. De meeste anderen vonden het wel erg lekker. Maar het was heel tof om gegeten te hebben. (Als je dan toch in Beijing bent kun je de eend niet overslaan vind ik. ) Het proces van het snijden van de eend was heel bijzonder om mee te maken. En met zoveel mensen was het niet eens duur

Nu nog wat drinken in het hostel en daarna slapen. Even overdenken waar ik morgen naar toe ga......dan laat in de avond al weer inpakken terwijl mijn backpack toch echt veel te vol zit om het simpel erin te kieperen. vertrekken en met de nachtrein naar Pinyao. Waar ik hopelijk wel mijn single kamer in mag...... I will let you know........ Ik zal de mooie telefoonfotos van vandaag waar ik erg blij mee ben... nog even uploaden.

1. Tante jacquelina:
    8 mei 2015
    Tof!!! Dat het je zo goed afgaat daar!! En ook aan je rust denken en overdenken he!!!is ook heel belangrijk!! Ziet er allemaal gezellig uit!!! Slaap ze en geniet morgen weer!!x
  2. Nancy sas:
    8 mei 2015
    Weer een dag vol avontuur! Gaaf hoor! Ik ben erg benieuwd naar je foto's van de muur en het uitzicht. Succes met inpakken morgen en met alles wat je weer gaat beleven!
  3. Irmgard:
    Hey cathy
    je hebt je weer vol overgave in dit china avontuur gestort lees ik wel!!
    fijn dat je al snel leuke mensen ontmoet. Die gekke nederlanders kom je ook overal tegen he! Hoop dat het goed gaat komen met je volgende slaapplek en vergeet gandalf niet in te pakken he ;-)
    Xxx irmgard
  4. Richard Hosek:
    9 mei 2015
    Plachtig, die Chinese Muul! Die heb je alvast in de pocket!
  5. Cathy:
    9 mei 2015
    Hey mensen ja lekker uitgeslapen vandaag zometeen op pad en op tijd terug om alles rustig in te pakken anders past het niet haha.... Ja die muul was geweldig. En Irmgard Gandalph heeft gisteren de regen op de muur al de goede kant op geblazen en het zonnetje tevoorschijn laten komen. Haha. Thx see you all later x