Uganda 2017

2 januari 2017 - Entebbe, Oeganda

Hallo allemaal. We zijn weer op reis. 1 januari 2017 was mijn nichtje Irmgard om 13.00 bij mij....de reis naar Uganda kan beginnen. Deze keer reizen we vrijwel geheel georganiseerd. We worden door ome Piet afgezet op Tilburg centraal. Van daaruit reizen we met de trein naar Antwerpen centraal gezien ons ticket van daaruit vertrekt. Je mag niet zelf naar schiphol rijden en daar inchecken. Maar we mogen pas na de treinreis inchecken op schiphol. We zijn bewust erg op tijd vertrokken zodat we indien er plaats is een thalys eerder kunnen nemen naar schiphol. Die trein kwam precies op tijd aan echter was helemaal vol. .....helaas toch nog een uur wachten op onze thalys die bij ons ticket gereserveerd was. Maar met een Starbucks in de buurt en een man in psychose aan tafel komen we onze tijd prima door. Deze thalys had helaas 20 minuten vertraging dat wordt dus best haasten op schiphol. Toen we daar aankwamen kregen we bij het inchecken geen stoelnummers op onze boardingpasses......en bij navraag blijkt dat het vliegtuig overbooked is en wij stand-by plaatsen hebben......pffffff lekker handig dat we niet tevoren mochten inchecken. Daar zit het prijsverschil qua ticket.

Hmmm dat is even spannend dadelijk zitten we alsnog niet in het vliegtuig. Maar gelukkig kregen we na een hoop poespas alsnog een zitplaats. Whoehoe we zijn op weg naar Kenya. Na een wakkere nacht en wat huilende kinderen, zijn we geland in het warme Kenya. We genieten van een ontbijtje en een heerlijke yoghurt smoothie. En wat een genot om te merken dat alles hier nog "pole pole" gaat. Na enkele uurtjes gaan we op doortocht met een kort vluchtje naar onze bestemming Entebbe in Uganda. In Uganda arriveert onze bagage en worden we opgewacht door een medewerker van Entebbe guesthouse. We wisselen wat geld ( ja Peter gorilla erop ) en acclimatiseren in het guesthouse. We kletsen met annette reizigers die vanavond weer naar huis gaan. Ze vertellen over hun gorilla tracking. Wat alle grote rode mieren bijten en dat de track door het ondoordringbare woud de zwartste is die ze ooit gedaan hebben. Je moet elkaar steile hellingen van 60% opgelopen....inclusief het juist manoeuvreren tussen de begroeiing. Het is maar goed dat je het niet voor niets krijgt. Zo'n bijzondere ontmoeting. Ik ben erg benieuwd.
Zojuist nog even door entebbe gewandeld. Lokale markt bezocht wat we de enige blanken waren en wat water gekocht. Nu gaan we lkkr bbq-en en op tijd naar bed om slaap in te halen. Morgen om 5 uur opstaan op tijd naar mgamba swamp. Greetz

1. Tante jacquelina:
    2 januari 2017
    He nou een spannend momentje of je mee mocht.
    Maar gelukkig goed afgelopen voor jullie.
    Lekker bbqen ha ha
    Nou smakelijk eten en goed uitrusten!!!
  2. Bas Simons:
    Veel plezier en geniet ervan. Xx Bas
  3. Nancy sas:
    2 januari 2017
    Pfff dat was dus nog spannend. Gelukkig aangekomen op de goede plek met de bagage dus wat wil je nog meer. Succes met de klimtocht naar de apen. Goed uitkijken zodat je niet met een blessure komt te zitten de rest van de reis! Wel weer fit genoeg?
  4. Bertie Schuh:
    2 januari 2017
    Het is van voor tot achter een avontuur weer! Super dat het gelukt is een plaats te krijgen!
    Ben benieuwd naar jullie volgend verslag!
  5. Wil Bosgoed:
    2 januari 2017
    Veel plezier Cathy en Irmgard.
    Wel uitkijken voor uitglijden ,tijdens de klim dames dus goede bergschoenen aan.
    Doe de grootste aap de groeten van mij hi hi
    Daar stammen wij van af toch.
    Wij kijken uit naar je volgende belevenissen.
    groetjes van Papaatje en Sjan.
  6. Nathalie Bosgoed:
    2 januari 2017
    gelukkig dat de heenreis goed gelopen is. Heel veel pkezier xxx
  7. Desiree:
    2 januari 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.Geniet ze dames.Gaat cathy aapjes kijken?? Zeiden Luuk en Daan.ja zei ik. Maar dat kan ze met ons toch ook in de Beekse Bergen.Daar hoeft ze toch niet voor op vakantie.
  8. Cris:
    3 januari 2017
    Have fun and .....man man lai........
  9. John:
    3 januari 2017
    Spannend begin van jullie reis. heel veel plezier en pas goed op elkaar xxx