Cartagena Bogota en weer naar Nederland....

23 december 2015 - Amsterdam, Nederland

De hoteleigenaar in Barranquille brengt ons naar het ophaalpunt voor de bus naar Cartagena bij de Mac Donalds. We reizen dan eindelijk toch verder naar Cartagena en onze tassen liggen ook al op ons te wachten. We nemen een taxi naar het hotel omdat ik lopen al heel wat vind laat staan met zware backpack vandaag. Aangekomen bij ons hotel blijkt dat ze ondanks het telefoontje dat we een dag later zouden arriveren gewoon onze gehele boeking hebben gecancelled. Gelukkig is het ondanks de vakantiedrukte in Cartagena toch nog mogelijk om in old town een betaalbare kamer te vinden. Ik kan alleen rustigaan dus we verkennen Cartagena. We besluiten morgen dagje strand te doen op Playa Blanca. We eten in El Bistro en het beetje eten valt me gelukkig goed, maar alle bewegingen doen nog pijn en wekken misselijkheid op. Op tijd naar bed vandaag.......

Playa Blanca
Vandaag voel ik me nog steeds zo zo maar wil toch nog graag wat van de vakantie maken. We lopen naar het vertrekpunt en gaan later met de bus naar het strand. Het strand is mooi en het water blauw lekker...ligbedjes (met parasol voor mij) huren we ook. Ff lekker chillen vandaag. Het is zondag en daardoor heel druk. Ook de verkopers en massage dames blijven komen en aan je zitten dat is minder. Aardig blijven heeft helaas geen zin.....maar uiteindelijk is het lekker om even te liggen. Rustigaan kort het blauwe water in....en een stukje over het strand wandelen. Ik verdiep me in een spannend boek de tijd vliegt om. Om 15.00 gaan we weer terug. Om 17.00 zijn we weer naar ons hotel gelopen en ik blijf daar om rustigaan te doen Rozenka gaat even sfeer happen in oldtown. Daarna gaan we samen eten en naar een cafeetje. We wandelen door de stad en gaan even op een plein zitten. Miss universe verkiezingen vanavond horen we als er gejuich ontstaat. Het blijkt echter maar van korte duur omdat Colombia later 2e bleek en Filippijnen heeft gewonnen. We raken door dit tumult aan de praat met de jongen die naast ons op het plein zit. Santiago. We hebben een gezellige avond kletsen over reizen en gaan later naar de Salsabar die we in gedachten hebben. Dat was weer een leuke avond.

Deze ochtend doe ik rustigaan om 10.00 gaan we de stad in en wandelen naar het fort. Daar aangekomen blijkt de entree heel wat en al die trapjes omhoog is niet meer echt ons ding. En ik wil niet al mijn energie in 10 minuten kwijt raken. Het wandelen in de hete zon vraagt al voldoende vandaag. We eten luxe bij Ceviche. Ik enkele krabbepootjes met rijst en Rozenka Ceviche. We hebben nog wat door de mooie straatjes gelopen en wat winkeltjes bekeken daarna met het vliegtuig naar Bogota waar ik toch weer enorme maagklachten heb waarschijnlijk omdat deze weer verkrampt als die leeg is. Snel met tegenzin een klein hapje gegeten en naar mijn bedje. Het hostel is niet alles vandaag. Maar wel weer warm water sinds ongeveer 2 weken.

22-12-2015
Vandaag de laatste dag in Bogota. Ik voel me wat beter gelukkig. We doen een prive biketour van 3 uur ipv 5 uur. We fietsen door Bogota en bekijken de graffitis die vaak gerelateerd zijn aan pijnlijke politieke situaties. We bezoeken ook nog een fruit en vleesmarkt. Waar hele geslachte varkens op de nek langsgedragen worden. Na de tour eten we wat en shoppen we de laatste dingen voor we naar het vliegveld gaan. Waar we nog onze laatste Colombiaanse zonsondergang bekijken. We vliegen terug over Cali waar we wat vertraging oplopen maar landen in een zonnig Amsterdam...waar we meteen vanuit de trein de Nederlandse zonsondergang kunnen bekijken. Zo we zijn er weer. Iedereen fijne feestdagen en een geweldig 2016...Liefs Cathy