Beijing sightseeing......

9 mei 2015 - Beijing, China

Hey vandaag lekker uitgeslapen tot net na 9. Die oordopjes werken goed moet ik zeggen alleen ook voor mijn wekker haha. Vanmorgen nog wat bezig met de reservering via booking.com maar daar kom ik niet echt verder mee. Wel leuk om te zien dat de man van het hostel me echt wil helpen en al zijn energie en boosheid in de strijd gooit in het gesprek om iets voor elkaar te krijgen. Maar in Xian toch maar een hostel regelen. Vanmiddag met Andrea op pad gegaan net na de regen. We zijn de Lama tempel gaan bezoeken. Het zijn een aantal verschillende gebouwen. Er wordt veel gebeden met brandende wierookstokjes. Touristen mogen geen fotos maken in de tempel. Maar de lamas zelf poseren naast de grote boeddha voor een foto voor zichzelf haha..... Na het bezoek aan deze mooie tempel zijn we door de hutongs gelopen. Daarna met de taxi naar 798 art district. Hier lekker rondgewandeld en de artistieke en exclusieve winkels bekeken. Ook een lekkere karamel macchiato op en een wat late lunch genuttigd.

Daarna een flink eind gewandeld naar de metro en na heel wat keren overstappen ook nog even naar Tiannanmen Square geweest voor mooie avond fotos. De metro werkt echt ideaal hier. Nu terug op weg naar het hostel om alles in te pakken voor de nachttrein. Om 23.55 vertrekken ik lig in het bovenste bedje wat heel dicht bij het plafond zal zijn en je moet je spullen blijkbaar ook op je bed bewaren. Dat wordt dus lepeltje lepeltje liggen met mijn backpack en daypack haha....

Nu na het inpakken snel naar het treinstation. Op naar Pingyao.....