OMG ...... ik zit in de trein.

10 mei 2015 - Beijing, China

Zo daar zit ik dan....dubbelgevouwen op het bovenste bedje van nummer 4 in coupe nummer 10. Haha lang leve de pleco app om naar het goede treinstation in Beijing te komen. Ik voel me net een analfabeet maar heb mijn verwijzers in treinkaartje en communicatiesysteem in pleco app en point it boekje meegenomen. Dat kost soms wat tijd en tijd is er niet in Beijing alles stroomt in een beweging door...en als je dat verstoord begint al het verkeer in de buurt te toeteren of alle mensen in de metro te duwen zodat mensen tegen elkaar aanvallen want omvallen is er niet bij haha......

Nou ik dacht op tijd te zijn vertrokken vanuit het hostel zelfs eerder dan me gezegd werd. Dat was maar goed ook. Want als je niet weet waar je naar binnen moet....dat je je paspoort moet laten zien en dat je al je bagage moet laten checken....terwijl je daar als een ingepakte pekingeend rondwaggelt met al je bagage bij je en ook nog een cheeseburger en cola in je hand (omdat ik nog iets moest eten) die ook door de securityscan mogen.....lol. Dan vliegt de tijd. Echter het was nog steeds pas 23.15 toen ik in de wachtruimte 6 kwam terwijl de trein 23.55 zou vertrekken. (Die wachtruimte zat werkelijk naast een grote gele M haha.) Blijkt heel de stroom mensen voor me net in de rij te gaan staan om in te checken. Dus meteen weer in de stroom mee dat was wel makkelijk want dan hoef je je backpack niet af en weer op te doen.

Dus coupe nummer 10 hokje 2 plaatsje 4 bedje 3 bovenin haha.... Backpack op het bagagerek...en klimmen op het trapje kleine rugtas mee, jas mee, shawl mee, cola mee cheeseburger mee Cathy mee en alles op dat bedje....het is maar goed dat dat niet met verborgencamera is gefilmd. Hihi klem met rugtas tegen bagagerek draaien om los te komen spullen vooruit gooien en beker niet om laten vallen.... Het bedje is trouwens best aardig schoon je moet echter niet in de met zonnepitten en andere troep gevulde randen van het bed kijken. We waren nog niet vertrokken of de man naast me ligt al flink te snurken....en ik bedacht me vlak voor vertrek dat mijn oordoppen nog in mijn toilettas zitten..OMG.....ik kan altijd mijn shawl nog in mijn oren proppen haha.

Zo nog even mijn bed opdekken. Heb al mijn reisboeken ereader en hoofdlampje bij me zodat ik me niet hoef te vervelen als ik niet kan slapen. Kan ik mooi de highlights van Pingyao nog eens bekijken nu mijn trein vanaf Pingyao 4 uur later vertrekt kan ik of uitslapen lekker brunchen of nog iets meer bekijken daar. Maar ik weet nu dat ik erg op tijd naar het station zal gaan ...haha.

Even een niet te vergeten mailadres om fotos van muur naar door te sturen [email protected]

Tianjiao ontmoet net op het station van Pingyao. We zaten samen in een riksja waar ik na 300 % afdingen nog steeds het dubbele betaal daan zij voor dezefde rit. Samen op zoek geweest naar mijn hotel. Het is erg mooi maar het stortregent hier nu en ze verwachten dat het de gehele dag zo blijft. Dus dure spullen achter gelaten en de rest in plastic in rugtas zometeen op zoek naar paraplu want mijn regenjas en of wegwerpponcho zal niet voldoen. Maar ja ik wil toch wat zien vandaag en gelukkig heb ik mooie eigen kamer waar ik niets hoef te delen vanavond. Smile!!!!