Bogota, Hostel Casa Bellavista

27 november 2015 - Bogotá, Colombia

Bogota 25-11-2015
Vandaag waren we al om 3.00 wakker. Tot 6.00 gepoogd te slapen. Daarna opstarten en op internet zaken uitzoeken of we met de bus of vliegtuig naar medellin wilden reizen na Llanos. De vlucht naar Llanos verandert steeds op het internet. We wilde deze boeken maar we krijgen de betaling steeds niet rond.......uiteindelijk dus naar "duurdere" agencies....waar ze mijn nederlands of engels net zo goed verstaan als ik hun spaans. Gelukkig heeft Rozenka wat meer kennis van het spaans. De gehele ochtend bezig geweest om dit te regelen en een pinautomaat te vinden waar we kunnen pinnen. We kunnen ook maar erg weinig geld tegelijkertijd pinnen. Daarna viel ook in het winkeltje het internet eruit haha. 3 dames die de donkere versie waren van de golden girls hebben uitgebreid de tijd genomen om ons ticket...half A4 tje uit te printen de helft eraf te scheuren met gele marker de belangrijkste zaken te markeren. Blanca schreef ze erop. Dat is haar naam gok ik. Daarna met de bus naar station noord waar we de bus naar Zipaquira Salt Cathedral namen. Waar we een fikse klim omhoog hebben gemaakt om daar te komen. De hoogte is echt even wennen. Gelukkig vonden we het beiden een zware klim

De zoutkathedraal zelf was erg mooi. De kruistocht van Jesus en mooie verlichte ruimtes bekeken. We hadden erg geluk met het weer vandaag. Heerlijk zonnetje en toen het betrok waren wij in de kathedraal.

Daarna terug naar Bogota met de bus, terug in Bogota wat te vroeg uitgestapt waarna we nog een flink eindje moesten lopen naar ons hostel. In het centrum een restaurantje gevonden waar we lekker hebben gegeten. Allemaal mooie fantasie figuren op de muur geschilderd. (Trollen en Kobolden) Daarna naar het hotel en onze tassen gepakt morgenvroeg vliegen we naar Medellin.

26-11-2015
Vandaag vroeg opgestaan om 4.30 ging de wekker. Daarna naar het vliegveld waar er een flinke voorstelling van ontevreden mensen plaatsvond voor het loket van Viva Colombia (lowcost carrier) De medewerkers waren meteen lamgeslagen van deze indrukken waardoor de rijen bleven groeien en we vanaf 5.30 om 6.30 pas ingecheckt waren.....er stond ook geen gate op onze boardingpass, en onze vlucht stond niet op het scherm mensen op het vliegveld hadden ook geen idee waar we heen moesten lol een steward of piloot heeft het gevraagd en ons de goede weg op geholpen......uiteindelijk onze gate gevonden ( toen we overal geweest waren) en we konden meteen boarden. Zo we zaten dan toch in het vliegtuigje en hadden een hele rustige vlucht over de Andes met besneeuwde bergtoppen naar Medellin. Dat was een stuk prettiger dan de pittige landing van de vorige vlucht. Toen met de bus naar Bogota. Waar we vanaf een punt te voet verder gingen om ons hotel te vinden. De Carreras en Calles gevolgd tot we goed waren. Dat zijn flinke blokken om te lopen helemaal bepakt. Aangekomen bij het hotel gepoogd de tour te doen over Pablo Escobar. Want als je dan toch in Medellin bent.....helaas was de tour vol en het ligt erg gevoelig bij mensen. Verschillende opties geprobeerd maar de bekende was vol en sommige zijn oplichters en zelf gedeeltes van die tour gaan bekijken is niet echt slim dus wat teleurgesteld laten we dit los en gaan na een douche medellin in. Het is erg warm vandaag en we genieten van de zon. We bekijken waar we heen willen en gaan zitten bij de replica beelden op het Botero plein. En genieten op het terras bleek bij toeval bij het cafeetje wat we zochten maar niet konden vinden haha beiden naturel blond he.....

Daarna bij de Banca de Bogota aanbetaling gedaan voor Llanos. We wilden nog naar de kabelbaan want deze zijn een uitbereiding van de metrobaan in Medellin maar vanwege grote wolken en daarna regen en onweer terug naar het Hotel en daar op internet nog wat andere zaken uitgezocht van de reis die inmiddels steeds meer vaste vormen begint aan te nemen. In de avond wilden we uit eten gaan. We hadden van het touristen bureau een blok aangewezen gekregen waar je goed kunt eten. Nou de taxichauffeur was not amused.....dus wij even terug naar het hotel en gevraagd hoe of wat....bleek het toch niet zon fijne plek te zijn. Dus het plan gewijzigd en naar het touristenpunt gegaan waar veel restaurants en bars waren. Onze hoteleigenaar gaf aan dat hij vlakbij het gebied woont waar wij wilden gaan eten en hij zou ons kunnen afzetten. Dat was aardig van hem dus we wachtten tot het 20.00 was en hij werd afgelost door zijn collega. Hij had een flinke auto en we kletsen wat tot we er waren. We namen vooraf nachos....maar toen het hoofdgerecht kwam zaten we al aardig vol. We kregen geen bestek maar doorzichtige plastic handschoentjes. Wat we van vlees (kipkluifjes en spareribs) niet opkregen heb ik netjes in "the doggiebag" gedaan. Gezien de grote hoeveelheid zwervers hier een zwerver er blij mee gemaakt. Nog een vrij jonge man die een smile van oor tot oor kreeg toen ik hem dat eten gaf. Ik had er zelfs een zakje saus bij gedaan daarna kreeg hij van een andere dame nog wat drinken erbij.
Overal waren ze bezig om het plein te verlichten in de bomen hing verlichting in de vorm van kadootjes vissen en sterren. We waren er net te vroeg om de verlichting in werking te zien.
Nog lekker even op het plein gezeten en de sfeer geproefd. Daarna nog een rondje langs alle bars maar het was echt nog te vroeg voor het feestgedruis evt zou kunnen losbarsten. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en gaan slapen. Morgen gaan we verder naar Salento.

1. Nathalie Bosgoed:
    27 november 2015
    Fijn dat je al heerlijk aan het genieten bent daar. En ja zonde om eten weg te gooien kun je idd beter iemand blij mee maken =) x
  2. Cathy Bosgoed:
    Ja inderdaad thx......
  3. Wil Bosgoed:
    27 november 2015
    Lekker genieten alle twee .
    En toch leuk om voldaan naar het hotel te gaan en nog andere mensen gelukkig te maken.
    Goede reis.
  4. John:
    28 november 2015
    Go girl keep telling the story.... hang aan je lippen..x enjoy
  5. Joep:
    28 november 2015
    Klinkt goed Cathy. Mooi dat je de minder bedeelde mens ook een maaltijd geeft. Geniet maar lekker daar.
  6. Desiree:
    28 november 2015
    Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt op je reis.Hier twee boeffies die naar jou vragen wat is ze aan het doen dan en waar is Cathy dan.
    Heel veel plezier nog en we lezen je verhalen met veel plezier. Dikke xxxx van Luuk en Daan
  7. Nancy sas:
    28 november 2015
    Weer erg leuk om je verhalen te lezen! Goed om te lezen dat je naast het een en het ander regelen ook al lekker aan het genieten bent van de mooie en kleine dingen!
  8. Richard Hosek:
    29 november 2015
    Klinkt goed allemaal, dames! Wel jammer van de Escobar tocht die niet doorging. Blijf genieten en mooie verhalen schrijven. Wij zijn over een week alweer terug in Nederland :-(
    Groetjes!
  9. Cathy Bosgoed:
    29 november 2015
    Thx allen er komt weer een mooie belevenis aan.....