Off we go again.......Colombia it is!

25 november 2015 - Amsterdam, Nederland

Lieve allemaal, het is weer zover ik ben weer op reis en dit keer samen met reisgenote Rozenka Groeneweg naar Colombia. De reisvoorbereidingen gingen afgelopen dagen niet geheel zoals gepland, waardoor de knop vakantie te hebben nog niet echt om is....maar dat gaat morgen vast goed komen als we de eerste indrukken van Bogota opdoen.

Vanmorgen om 6.00u opgestaan zodat ik naast de hond verzorgen en kerstkadootjes inpakken nog precies genoeg tijd zou hebben om mijn rugtas wat lichter te maken....3 hele items verwijderd dus alsnog met een mega volle backpack op pad . Dat wordt weer sjouwen en proppen maar ja ik ga toch echt alles nodig hebben.....

7.45 Komt mijn papaatje me ophalen om me naar het station te brengen. Zo de reis is begonnen Rozenka heeft vanuit Roermond al 15 minuten vertraging. In Den Bosch zou ik in dezelfde trein stappen zodat we samen verder konden reizen.....samen verder reizen hebben we gedaan maar helaas niet in de trein.....het werd mij in de trein al duidelijk dat mijn trein niet verder zou rijden dan Den Bosch er waren problemen.....nu maar hopen dat de trein naar schiphol wel verder mocht...maar nee dat was niet zo. Er waren na de werkzaamheden bij Zaltbommel steeds problemen en zoals gisteren stond er ook nu een trein met storing vast.....er zou een andere trein de mensen vervoeren en daarna zou een spoor weer bruikbaar zijn. We moesten met de trein via Utrecht naar Schiphol. Geen probleem als we maar snel verder konden reizen en Rozenka op tijd zou aankomen om die trein te halen.....Rozenka was op tijd maar zoals in die mop van de treinen naar Utrecht...juist die reden toch niet. Mijn vader inmiddels op de hoogte gesteld en gevraagd of hij naar Den Bosch kon komen want inmiddels waren er op 3 plaatsen problemen en konden we geen kant op waarvan we zeker wisten niet te stranden ... mijn vader to the rescue....en ik weer terug naar de vriendelijke NS man die me daarvoor naar de betreffende trein had verwezen. Of hij mogelijkheden zag om toch nog "snel" op schiphol te komen. Durfde niets te beloven etc....en gezien gisteren ieder keer de treinen niet gingen hem gevraagd of hij een oplossing had en hoe we ons geld konden terugkrijgen. Inmiddels waren meer schiphol gangers komen luisteren. De vriendelijke man belde een taxi ( op mijn naam, op kosten van NS ) Inmiddels verstreek de tijd dus stel dat er iets mis zou gaan met de taxi en mijn vader zou dan nog moeten gaan rijden dan zou mijn vader helemaal laat zijn. Dus die bleef even op weg tot we in de taxi zaten. Alle hulplijnen in actie. Gelukkig kwam die taxi goed, zaten we meteen in een "groepsreis" met tassen en koffers op schoot, en waren we welliswaar een uur later dan gepland toch veilig op Schiphol.

Bij het inchecken kon mijn paspoort niet gelezen worden...en bij de flightbag van Rozenka brak de ritssluiting af....na tape gescoord te hebben was dan toch alles geregeld en vertrok het vliegtuig zonder vertraging

In het vliegtuig hebben ze "speciaal" voor mij ook de film Ventoux in het entertainment opgenomen.....dus ik heb vast een beetje gezien wat me in juni te wachten staat. (ps ik zoek nog sponsoren )

In Bogota aangekomen geen flightbag voor Rozenka kunnen scoren en de airline voor Yopal was gesloten maar wel lekker met de taxi naar het hostel gegaan. Leuke ruime kamer aan een gezellig pleintje in Candaleria area. Monserrate kerk was mooi verlicht in de avond. Nog even rondgelopen water gekocht en nu gedouched en slapen......het is in nederland nu 3.50 en hier 21.50 De sfeer is hier goed en spaans colombiaanse omgeving fijn. Buenos noche.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irmgard:
    Hoi cathy
    Lang leve de NS! Wat een stress maar gelukkig is alles toch goed gekomen.
    Heel veel plezier en hopelijk gaat de rest van de vakantie het vervoer wat soepeler
    Groetjes irmgard
  2. Tante jacquelina:
    25 november 2015
    Nou nou wat een moeilijke bevalling
    Fijn dat het weer op de rit is.dan als eerste een hele fijne reis met de nodige up' s en downs.
    Thats live.dingen komen op je pad die leuk zijn en minder leuk zijn.het is zoals het is hoe moeilijk ook!!! Kop op meisje alles krijgt een plaatsje in je hart, hoe moeilijk ook!!! Fijn dat we je weer kunnen volgen.hoeveel uur zit er verschil in met ons.en terug of vooruit? Fijne reis!!!
    Kijk elke dag weer uit naar het reisverhaal van je!!!! xxxx
  3. Cris:
    25 november 2015
    Het klinkt als backpacken in nl hihihi have fun
  4. Bertie Schuh:
    25 november 2015
    Nou al veel hobbels genomen! Mooi om van je jou typerende daadkracht te lezen!! Een hele fijne reis. Veel plezier en nieuwe mooie avonturen! Love you.
  5. Nathalie Bosgoed:
    25 november 2015
    Fijn dat jullie toch goed op de plaats van bestemming aan zijn gekomen. ja de spoorwegen is altijd een vervelend iets maar fijn dat ze toch nog een taxi hebben kunnen regelen zodat je op tijd in het vliegtuig zat xxx
  6. Nancy sas:
    25 november 2015
    Hopelijk dat de reis vanaf nu wel voorspoedig gaat verlopen...voorbereidingen en start naar vliegveld ff minder maar dan kan het vanaf nu alleen maar beter gaan! Succes en enjoy!
    Groetjes Nancy
  7. Rita:
    Hoi Cathy
    Gelukkig dat alles toch nog goed is gekomen.
    En nu maar verder genieten van een prachtige vakantie
    Liefs XXX
  8. Joep:
    28 november 2015
    Hey Cathy,
    Tjonge wat een hobbels zo hier in Nederland. Nu toch op reis. Heel veel plezier daar in Colombia.
    Groetjes Joep