Chengdu city

18 mei 2015 - Chengdu, China

Vandaag een rustig dagje wilde uitslapen maar was toch al vroeg wakker. Heb leuke mensen in de 4 persoons dorm. Echt gezellig gekletst weer voor het slapen. Er was een gratis citywalk maar vanwege de blaren doe ik een rustige citytour by myself....lkkr met de metro naar peoples park gegaan. Zit nu heerlijk in een chinees theehuisje te genieten van een chinese thee met jasmijn of zoiets....heerlijk tussen alle mensen die hier in het park zijn. Er zijn mensen die karaoke zingen op het plein in dit park. En groepjes mensen die tai chi doen maar dan met een balletje en soort van racket. Erg relaxed hier. Ik blijf hier rustig zitten (zometeen lezen) hoewel er tijdens dat ik dit schrijf voor de 3e keer een persoon komt vragen of ik een massage wil en mijn oren uitbranden.. Haha nou nee dank je wel. Heb juist weinig last van mijn rug en nek en wil mijn oren ook nog graag langer gebruiken. En daar is nummer 4 al...tja ben momenteel de enige tourist op het terras......alle hoop op inkomsten zijn op dit moment op mij gericht maar helaas.....gelukkig voor hen waren er later toch nog chinese mensen die hun oren lieten uitbranden. Lekker mijn boek uitgelezen ondertussen iets gegeten wat iedereen daar at rijst met bamboe en nog wat andere vreemde gerechten. Een hele bittere groente en rundgerecht met bot met wat vlees eraan.
Daarna kwamen er 2 dames bij me aan tafel zitten en boden koekjes en zonnepitten aan. Een echt theekransje gehad dus vandaag. Daarna nog naar Wenshu tempel geweest. Was een mooie tempel en lekker rustig. Nu lekker gegeten en zometeen naar Chinese opera een masker wisselvoorstelling. Ben benieuwd.
Greetz ......

1. Tante jacquelina:
    18 mei 2015
    En dan zeggen dat je uitslaapt en rustig aan doet

Zit niet in het bosgoedbloed!!! Ha ha genieten dat is het
    Belangrijkste xxx
  2. Bertie Schuh:
    18 mei 2015
    ....Nou "tante jac" voor Cathy's doen is dit toch wel rustig!
    Grappig lijkt me om zo in de ontspanning van de mensen te zijn!
    Maar goed Cathy jij ligt alweer op een oor schat ik in. Fijne dag morgen!
  3. Richard Hosek:
    19 mei 2015
    Oren laten uitbranden, huh? Uitspuiten ken ik wel.