Naar Leshan Boeddha en Emei Shan

19 mei 2015 - Leshan, China

Zo alles weer ingepakt backpack in de storage en met daypack op weg naar Leshan vannacht slaap ik onder aan de berg in een hosteldorm. Via de metro en de plattegrond dit keer het busstation wel goed kunnen vinden. Weet alleen niet zeker of ik met dit buskaartje in de buurt van de Boeddha uitkom omdat het een ander nummer is dan verwacht. Maar heb mijn overnachtingsspullen bij me dit keer dus we zien wel waar ik uitkom. Maar met een korte taxirit naar de boeddha (dat wist ik gelukkig wel) er toch gekomen. Weer een prachtig park om te bekijken altijd te groot om alles te zien helaas. Het was erg warm weer heerlijk maar het zweet gutste van me af. Moest mijn best doen om het aan te vullen vandaag. De giant boeddha van Leshan natuurlijk wel bekeken. Veel trappetjes omhoog. Daarna kom je bij zijn kruin uit en loop je via een druk trapje naar beneden. .. En daarna natuurlijk weer omhoog om terug het park in te komen. Waar ik natuurlijk helemaal aan de andere kant uitkwam. Uiteindelijk een riksja om het park terug naar de bushalte genomen. Daar wat noodles gekocht mijn god zo heet was zelfs de hotpot niet pffff on fire!!!!! Daarna wat lang moeten wachten op de bus. Die dan ook helemaal vol was met mensen. Bij de goede halte uitgestapt en buskaartje naar emei shan gekocht. Morgen de berg op en daarna terug naar Chengdu. Als dat dan nog gaat tenminste.....we zullen zien de dag daarna moet ik zeker terug want dan vlieg ik naar shangri-la waar ik Cris ontmoet. Zo nog even genieten van de hotsprings hier in de buurt.
Tot morgen weer allemaal x

1. Tante jacquelina:
    19 mei 2015
    Gave foto's weer!!! En tai chi meegedaan? Is goed voor de
    Ontspanning!!wat een gesjouw in de hitte. Op tijd rust en veel drinken he!!! Die boedha is wel mooi zeg en GROOT!! Wauw!!
    Geniet ze weer en kijk weer uit naar je volgende verhaal.grz uit
    Het regenachtige haaren xxxxx
  2. Rita:
    19 mei 2015
    Geweldig weer,je moet wel een goede conditie hebben om zoveel trappen te beklimmen met zo een warm weer.
    Knap hoor .
    Mooie foto's ook een leuke foto waar je zelf op staat.
    Lieve groetjes x
  3. Nancy sas:
    19 mei 2015
    Succes met het beklimmen van de berg!