Chengdu naar Shangrila

22 mei 2015 - Deqen, China

21-05-2015 Vandaag een rustig dagje gepland omdat het een vliegdag is. Dus uitchecken voor 12.00 en om 16.00 naar het vliegveld. Ik moest even mijn was ophalen, pinnen, wegwerp regenponchos kopen en haargel want die is spoorloos geraakt. Toen ik mijn was wilde ophalen en verrast was dat die er al was zei de dame aan de bali ja maar het al 10.30 en het zou om 11.00 u terug zijn. Wat bleek was natuurlijk helemaal niet opgehaald om te wassen. Dus nog snel laten wassen en drogen en dat moest voor 16.00u terug zijn want dan moest ik op weg naar vliegveld. Het pinnen ging gelukkig soepel dit keer. Verder de lonely planet wat doorgespit en wat gelezen het regende namelijk heel hard heel de dag. Ponchos en haargel daarna ook gevonden. Wat noodles gelunched in chinees tentje. En daarna cafe latte met zoet toetje op heerlijk. De was kwam natuurlijk te laat dus daarna snel op weg naar het vliegveld. Het was inmiddels bijna half vijf en ik zou 2 uur later vliegen. Met metro naar plaats waar shuttlebus iedere 30 minuten zou vertrekken. Na wat zoeken kwam de bus meteen aanrijden en kon ik er gelukkig ook nog meteen in dat was een meevaller. Deze keer bij de juiste terminal uitgestapt. Departus was wat lastig te vinden maar uiteindelijk bagage ingechecked en op naar de douane. Wat denk je sta ik bij de douane zie ik mijn naar in rode letters op een scherm voorbij komen. Dus gevraagd wat dat kon zijn. Problemen met de bagage......ik weer terug naar bagage bleek ik mijn powerbank uit mijn bagage te moeten halen terwijl ik bij mijn vorige vlucht juist zag dat het niet in je handbagage mocht en de australische dame naast me in het vliegtuig vertelde dat die van haar was weggegooid. Dus ik voor de zekerheid alles in mijn backpack. Te duur om weg te laten gooien. Zijn de regels hier weer anders..... Toen alles oke was weer naar douane nog steeds mijn naam op het bordje dus ik leg uit dat het al geregeld is maar nee ik moest opnieuw terug naar de bagage....daar weer aangekomen (gelukkig aardige heren) bleken de accus van mijn kapotte camera het probleem. Aangegeven dat in mijn camera ook eenzelfde accu zat werd er gezegd dat deze geen probleem was...huh?????? Nou ja dat zal wel chinees zijn.....toch maar even gewacht en uitgelegd dat het mijn boardingstijd was en ik naar gate 140 moest en echt geen tijd had om nog een keer terug te komen voor die accu. Om tijd moest ik me maar geen zorgen maken aldus deze heren. Dus toen het echt oke was en mijn tas niet op slot werd afgevoerd via de priority door de douane geloodst. Daarna snel naar de gate waar leter het boarden pas om 18.20 begon en we een half uur te laat vlogen. De vlucht was heftig. Veel turbulentie en bij de landing bleef het vliegtuig niet lekker recht...we hobbelden in 3 keer op de landingsbaan maar goed veilig geland. En in Shangrila stond Cris me op te wachten op het vliegveld. Erg leuk maar ook erg onwerkelijk om elkaar hier weer te zien. De gehele avond lekker rondgewandeld in Shangrila en lekker in een barretje gekletst tot ze gingen sluiten.

22-05-2015.
Vandaag alweer na 5 uur slaap wakker geworden. Daarna rustig opgestart. Lonely planet erbij voor de route. Vliegticket geboekt om verder te reizen na Kunming. Dus dikke 8 dagen samen reizen. Cris had brood gebakken erg lekker zeg met jam......jam jam. Vandaag de bezienswaardigheden in Shangrila bekeken. Zhuangjibg Tong werelds grootste gebedsrol. Met 10 personen aan het draaien gekregen en het daarna natuurlijk 3 keer rond gedraaid want dat hoort erbij. En een handycraft winkeltje opgezocht van een amerikaanse dame die ik bij de gate ontmoet had. Ondanks het kaartje was het vinden een hele zoektocht. Erg leuk winkeltje om lokaal dames handwerk te promoten. Nu even koffie in barretje. De hoogte (3250m) eist zijn tol hier. De trappetjes zijn erg zwaar om te beklimmen haha. Maar alles rustigaan ff uithijgen dan herstel ik snel. En de koffie doet wonderen tegen het slaaptekort haha.
Straks nog even kijken naar de kermis van Ledverlichting in het donker. Hopelijk spotten we nog een Yak dat zou ik wel erg leuk vinden. Greetz

1. Tante jacquelina:
    22 mei 2015
    Gezelli dat cris er is !!! Even lekker samen optrekken even iemand nederlands yeeeeeee!!!en koffiedrinken om door te gaan!!
    Pas op jij he!!! Ga niet over je grenzen!!!! Want door koffie kun je echt wel door!! Maar luister goed naar je lichaam he!!! Weer een heel verhaal, knap hoe je het allemaal in je eentje oplost!!! Knapperd . Tot hoors weer dikke knuf en xjes van mij
  2. Nancy sas:
    22 mei 2015
    Het zal eens een keertje makkelijk gaan. Wat een stress bij zo'n vliegveld en dus ook met je was.
    Geniet van je contact met Cris en van al het andere wat nog op de planning staat. X