Gandem Sumtseling Gompa Monastery Shangri-la

23 mei 2015 - Lijiang, China

Vandaag naar het klooster geweest. Het grootste boeddhistische klooster van het zuidwesten van China. Echt in tibetaanse kleuren geschilderd. Veel muurschilderingen en veel gouden boeddhas met veel gezichten en armen. De sfeer was niet echt zen naar mijn idee. Naar mijn idee is de boeddhistische leefwijze mooier dan deze uitgebaatte kloosters. Na dit bezoek kwamen we nog langs een lokale markt waar we even hebben rondgekeken. Daarna terug naar het hotel spullen opgehaald en met de bus op weg naar Lijiang. De busrit was erg mooi. We zagen Yaks en Tiger leaping gorge. Helaas niet echt mooie fotos kunnen maken. Zat aan de andere kant van de bus. Maar zeker genoten van deze rit. Nu aangekomen bij het andere hostel Garden Inn in Lijiang van de vrienden van Cris. We slapen hier in een dorm. En konden meteen aan tafel mee aanschuiven om hotpot te eten met George en Nicolas heerlijk. Ze serveren hier gangbaar geen maaltijden voor gasten. Maar vrienden kunnen dus aanschuiven. Super vriendelijk. Er zijn leuke mensen in het hostel. Nederlander Israelische Duitsers en een Kiwi uit Nieuw Zeeland. Vanavond nog een drankje in Lijiang old town. Morgen de stad verkennen.

1. Rita:
    23 mei 2015
    Wat een veelzijdige reis
    Het is hollen of stilstaan.
    Leuk dat je zo bij de vrienden van Cris kon aanschuiven en lekker genieten van het eten en het gezelschap.
    En nog een mooie rit met de bus ,geweldig toch.
    Dikke knuffel xxx