Dali

28 mei 2015 - Dali, China

27-05-2015
Vandaag alweer vroeg uit de veren. We genoten van de bananencake als ontbijt met een kopje koffie voor Cris en thee voor mij. Er zouden bussen naar Dali rijden dus toen we uitgebreid de tijd genomen hadden om op te starten nog even mee te helpen en onze spullen te pakken werd de buurman gebeld om ons naar Shigu te bregen dat is 10km van het huis van Rueben en Ling. Daar komen de minibusjes naar verschillende plaatsen. Helaas bleek de bus naar Dali alleen om 8.30 te rijden. Haha dat wist helaas niemand hadden we makkelijk kunnen halen maar ja. Toen dus weer met minibusje terug naar Lijiang om vervolgens met touringcarbus door te gaan naar Dali waar we later weer een stadbus naar het hostel Hidden Garden namen. Daar woont Cris. De eigenaren zijn May en Stefan. May is Chinees en Stefan is Nederlands. Ze hebben een dochter van 5 maanden Alina. Wat een schattig meisje.
Het hostel (meer gezellig hotel) is erg mooi en netjes afgewerkt en vooral schoon. Heerlijk. Ik slaap in de Mayanmar kamer. Er woont ook nog een amerikaanse man Dave. Hij woont hier voor lange tijd. En Cris natuurlijk ook.
Dali ziet er heel leuk uit. Het ligt tussen het Erhaimeer en de bergen. Het is erg gericht op touristen maar heeft meer relaxedheid dan Lijiang. Wel kwam ik hier de eerste chinese rat tegen op straat. Hij had echter geen spleetoogjes. Tijdens de gezellige kennismaking met de familie kwam er ook nog een goede vriendin op visite. Sarah die oorspronkelijk uit Engeland komt. Daarna al het rode Shigu stof eraf gedouched en lekker op pad in Dali. We gingen wat drinken in een flink hostel (.5.gebouwen) van bekenden. We hebben gezellig met vrienden van Cris zitten kletsen en Dave kwam later ook nog. Iets teveel drankjes waren dat voor mij. Ik had beter eerst kunnen eten haha. Maar dat maar gecombineerd en ook daar gegeten. Daarna nog in de oude binnenstad gewandeld waar de kakkerlakken ons gezelschap hielden, en nog naar een andere kroeg geweest. Daarna nog kleine BBQ paar stokjes en weer naar hostel gewandeld. Helaas weer enorme blaren op mijn voeten van mijn slippers. Ik was blij dat ik mijn bed zag........morgen naar het Erhaimeer.