Shigu marktdag

26 mei 2015 - Hengyang, China

Vandaag waren we al vroeg wakker. We waren ook op tijd in bed gisteren. Ik sliep met Ling in een kamer. Dat hoort hier zo dames bij dames heren bij heren. Er zijn nog geen echte bedden dus er zijn eerder wat bedden gefabriceerd van hout. Waarop de dekbedden werden verzameld. Ik heb er prima op geslapen. Vanmorgen een fruitonbijt gemaakt van de gisteren gekochte mango en banaan. Hier zijn ook gele mangos. Al het fruit is hier zo heerlijk zoet.
Daarna de tijd genomen om het zwaluwnest naast de kamer te fotograferen. De zwaluwen vliegen af en aan om de jongen eten te geven. Zelfs een foto met mijn telefoon kunnen maken op afstand met het nodige geduld en onhandige houding haha. Toen de zus en vader van Ling gearriveerd waren zijn we naar de weekmarkt gegaan. Er was vanalles te koop. Gereedschap kleding speelgoed schoenen kruiden vlees groenten etc. In China zijn er heel veel groenten die ik niet ken. Allerlei uitschieters van planten worden gegeten. Zelf nog wat thee gekocht om bij Ling te drinken. Het is een beetje bitter maar iets te sterk gemaakt en met een beetje citroen komt het vast goed. Daarna wat geholpen bij de lunch. Vanmiddag wat gerelaxed terwijl de heren wat aan het klussen waren heb ik heerlijk wat gelezen. Het was erg warm weer en het uitzicht is practig hier met de bergen. Daarna gekookt met Ling en nog wat fotos van de bergen gemaakt. Morgen weer verder dan gaan we naar het plaatsje waar Cris woont Dali.

1. Tante jacquelina:
    27 mei 2015
    Wat een ervaring weer he!!!! Dat is iets wat je niet meer af kan pakken!!!! Zal eens op zoek gaan, je moet namelijk een poster hebben waar je weg kunt krassen waar je allemaal al geweest bent!!! En dan komen de kleuren van de landen zichtbaar!!! Wordt vervolgd!!! Op weer naar het volgende avontuur!!! Genieten !!!xx
  2. Nancy sas:
    27 mei 2015
    Geweldig! gewoon het dagelijkse leven mee oppakken daar zoals naar de markt en mee koken. En af en toe ff relaxen of met je hobby fotografie bezig zijn. Ga zo door cathy!
  3. Bertie Schuh:
    27 mei 2015
    Het blijft genieten hè!! Is het nu relax-ter nu je samen met Chris bent? Rustiger? De streek is ook anders lijkt me. Wat een mooie ervaringen allemaal! Ben benieuwd naar al je foto's!!
  4. Vanessa:
    28 mei 2015
    Super om alles te lezen motje!!!
    Zo trots op je!!
    De sociale lieve Cathy komt altijd leuke mensen tegen :-).
    Terug komt, heb leuke sauna aanbieding liggen hihihihih
    Geniet ervan !!!! Xxx