Stappen Lijiang en Baisha

24 mei 2015 - Lijiang, China

Heeey.... OMG wat een bijzonder vreemde cafegangers hier in China. Maar we hebben heerlijk genoten van het entertainment. We hadden een tafel met bankjes in een club en er werden cocktails voor belachelijke bedragen geveild. De heren probeerden indruk te maken op de dames maar waren ladderzat. Dronken biertjes op het karaoke podium zongen heel vals en goten meeste bier langs hun gezicht. De heren genoten van hun carrière en van elkaar en van de dames op het podium. Al met al een heel vreemde maar humorvolle avond.......vannacht erg kort geslapen. Iedereen in de dorm stond snachts en op ander tijdstip op maar ach toen kon ik mooi nog even met Holland appen in de nacht. En ik heb vakantie dus alles op het gemakkie vandaag. Zowieso want Cris en ik zijn beiden verkouden. Ik heb ook mega last van allerlei allergieën al 2 dagen dus pas me beetje aan. Vandaag naar Baisha geweest kleiner stadje in de buurt van Lijiang. Net wat authentieker en minder touristisch hoewel de kraampjes daar ook behoorlijk toenemen aldus Cris. Het was heerlijk weer vandaag. Daar heb ik heel erg van genoten. En hetvmoiie was dat Snow mountain daardoor goed zichtbaar was Whoehoe!!!!! In Baisha heb ik ook het originele borduurinstituut bekeken.
Lekkere late lunch op met springrolls en nasi. Het was echter zoveel dat we beiden geen avondeten meer nodig hebben.
Daarna nog even rondgewandeld in Lijiang om dat ook bij daglicht nog even te hebben gezien, maar het is veel van hetzelfde....dure winkeltjes overal. Nu 20.15 in het hostel en de rest van de avond rustigaan. Spullen vast wat inpakken morgen weer vertrekken naar vrienden van Cris in de blijkbaar mooie omgeving van Shi Gu. Heel veel zin in......Greetz

1. Cris:
    24 mei 2015
    En later weer spicy bbq gegeten....heerlijk!
  2. Irmgard:
    Hey cathy
    Ben weer helemaal bijgelezen liep een beetje achter.
    Weer genoeg beleeft lees ik al. Jammer dat het zo mistig was op de berg en panda's op een roze fiets wat een idioten.
    Veel plezier nog samen met cris. Hopelijk heb je nu wat mooier weer.
    Ben vrijdag bij mijn huisje geweest mocht ook binnen kijken gaat echt super hard nu. Zag er allemaal prima uit en ook groter als ik verwacht had. Helemaal happy.
    Groetjes
  3. Bertie Schuh:
    Ha Cathy,
    Wat super dat je nu een berg heb kunnen bezoeken bij goed weer en een mooi uitzicht. Jammer dat jullie verkouden zijn. Is de temperatuur een beetje goed? Het lijkt me nogal vochtig daar. Ben je nu in een welvarender stadje aangekomen? Ziet er heel anders uit. Mooie foto's die een beetje van de sfeer verraden. Heel veel plezier morgen op jullie volgende bestemming! X
  4. Cathy:
    25 mei 2015
    Hey Irmgard. Wat fijn dat je huis zo snel gaat ben erg benieuwd hoe ver het is als ik terug ben. Leuk lekker van genieten meid. En Bertie Lijiang is heel touristisch maar Baisha wat autentieker. Vandaag helemaal out of town. Hike gemaakt zie blog. Dit is echt heerlijk genieten. Basic maar echt. Greetz