Vanuit Medellin dagje naar Penol del Piedra.

10 december 2015 - Medellín, Colombia

We hebben een prima hotel in Medellin en dankzij kleine omzetting van de plannen pogen we nogmaals een Pablo Escobar tour te regelen. Maar daar hopen we morgen bij te kunnen aansluiten. Vandaag gaan we actief doen we gaan buiten Medellin naar Penol del Piedra. Een hoge rots vanwaaruit je een prachtig uitzicht hebt over een water wat beneden uit kleine watertjes lijkt te bestaan maar zodra je het van boven bekijkt een meer blijkt te zijn. We zijn om 7.00 op pad naar de metro omdat het in de middag meestal gaat bewolken en het enkele uren reizen is. Vandaag is het geen heldere dag maar er zijn wel wat open stukken. We vertrekken enthousiast in ons shirt en korte broek. We zijn de enige vandaag lijkt het wel. Maar koud is het toch zeker niet. Op het station nemen we een bus naar de rots: ook wel El penon de Guatape genoemd. De rots kun je beklimmen door een lange trap op te gaan van wel 740 traptreden. 2135m hoog is de rots..... Het was een redelijk pittig klimmetje wat me beter afging dan verwacht waarbij we vergezeld werden door 2 oudere heren die ook naar boven wandelden. Op de top een ussie met ze gemaakt haha. Maar de weg naar beneden zorgde ervoor dat mijn knie toch weer pijnlijk is. Tja what else is new... maar het uitzicht was prachtig. Wow wat een diverse trip kun je in dit land toch maken. Daarna buiten het gebaande pad omlaag gewandeld waarbij we bijna werden aangevallen door een hond die vond dat het zijn terrein was..lol. Daarna terug naar Medellin waar we na een wandeling in de botanische tuin arriveerden omdat een andere niet te missen highlight (not) gesloten bleek. Daarna naar het hotel gegaan gedouched en de bevestiging ontvangen dat we morgen om 10.00 kunnen deelnemen aan de escobar tour. Top. Daarna naar het verlichte plein. Vanaf 1 december is een grote straat dat groteplein en verschillende pleintjes in de stad verlicht...Bijna het Eindhoven Glow gevoel..... daar iets gegeten. En daarna weer terug naar het hotel. Inmiddels weer 23.30 en erg moe na vandaag. Trusten.

1. Desiree:
    10 december 2015
    Nou dat is heerlijk dat jullie in een korte broek kunnen lopen daar. Hier in dat koude kikkerland is dat toch niet het geval.Brrr....Maar ook hier is het nog niet super koud. Verschild per dag.
  2. Nancy sas:
    11 december 2015
    Die ene foto lijkt inderdaad wel een beetje op glow. Zou in eindhoven niet misstaan hebben.