Van zonnig Pingyao naar Xian

12 mei 2015 - Xi'an, China

Vandaag lekker uitgeslapen onder 2 dekbedden in mijn chinese kangbed. En wat denk je toen ik wakker werd scheen de zon. Dus korte broek uit mijn tas en nog even pingyao in om het in de zon te zien.
Mooi hoor....en allemaal chinese mensen die met je op de foto willen alsof ze fotos met westerlingen sparen haha...met een dame op de foto voor de stadspoort, komt heel de bus zowat aangerend om ook op dezelfde foto te staan haha hilarisch.

Terug in het hotel op mijn gemakje tassen ingepakt om met de trein naar Xian te reizen. Op de mooie binnenplaats van het hotel blijk ik ook de taxi nog met 3 Amsterdamse heren te kunnen delen dat is een meevaller. Eenmaal in de trein naar Xian waarbij ik bijna een Chinese man plet met mijn backpack die ik dan maar met mijn hoofd tegen hou, zit er een chinese daarnaast me. Via app uitgelegd waar ik naartoe ging etc. Kreeg ik opeens haar schoonzus aan de lijn die goed engels sprak. Haha of ik op de foto wilde met de dame naast me...lol natuurlijk ik doe niet anders haha. Niet dat ze haar telefoon pakt en laat zien dat ze samen een foto wil maken.... Misschien is dat hier onbeleefd wat denk jij Cris?

Aangekomen in Xian is het steeds weer een zoektocht hoe dan verder. Dit keer bleek de metro een optie. Jeah lekker goedkoop tenminste want mijn geld vliegt eruit. Dus ik me met volle bepakking en zak noodlesoup in de volle metro gefrommeld. Verder te voet en het hostel wat ik inmiddels bedacht had gevonden met een enkele aanwijzing. Chique grote stad Xian. Zo eerst een relaxmomentje met wifi update op de 8 persoonsdorm. Daarna met duitse man Stephan de rest van de avond in de stad rondgelopen. De bell en drumtorens bekeken en de moskee in het moslim gedeelte. Daar hebben we ook een hapje gegeten. Op straat nog een gebakken banaan gekocht. Terug in het hostel nog een heerlijk drankje gedaan. En toen was het alweer 1.30 tijd om te slapen.

1. Tante jacquelina:
    12 mei 2015
    Nou effe kijken of je het nu wel kunt lezen dat ik het ben ha ha!!
    Anders moet ik eens kijken wat er loos is
    Ben je ook al iets van boedha's gezien? Of zie je die daar in china niet.wel meer op bali enzo maar was benieuwd of het daar ook hot is of not.fijne reis vandaag weer!!! Ben supertrots op je dat je dit allemaal doet!! Knapperd xxx
  2. Richard Hosek:
    12 mei 2015
    Leuk om te lezen weer! Je schrijft erg leuk vind ik. Grappig he, dat jij daar de bezienswaardigheid bent. Enjoy your trip! X
  3. Irmgard:
    Hey cathy
    je wordt daar wel als een filmster behandeld he! ;-)
    leuk om al je avonturen te lezen zo kan ik toch een beetje mee genieten.
    hoop dat je het slechte weer snel achter je laat.
    Groetjes irmgard
  4. Cathy:
    12 mei 2015
    Hoi Tante Jacqueline ja ik kan je zien hoor toch wel dus ...haha thx en Richard en Irmgard jullie allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes. Vandaag naar terracottaleger geweest en op de xian muur gefietst. Was echt leuk.....morgen type ik mijn verhaal in de bus naar berg Hua shan. Xxx trusten voor nu.
  5. Rita:
    12 mei 2015
    Hoi Cathy wat geweldig dat de zon weer schijnt,kun je buiten het mooie Xian toch genieten van het zonnetje en van de mensen die je steeds weer ontmoet .
    Mooie reisverhalen ,knap hoor
    Wacht met spanning op het volgende .knuffeltje XXX
  6. Tante jacquelina:
    12 mei 2015
    helemaal goed!!! Gelukkig.vindt het veel te leuk om je te volgen en te reageren op je uitdagingen!!! xxx
  7. Bertie Schuh:
    12 mei 2015
    Waaide de wind toch nog goed en had je nog een zonnige blik van PINGYAO!
    Ik snap wel dat de chineese mensen op de foto willen met een stralend mens! Bedankt voor het mooie verslag weer. Ik lees ze met veel plezier. Hartegroet!
  8. Cris:
    13 mei 2015
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!!
    fotos....tsja, ik wordt nog minstens 2 keer per week op de foto gezet.
    meestal dames......chinese heren zijn hierin terughoudender.....gelukkig.
    Dit gebeurd op verschillende manieren..... soms vragen ze het soms stiekum. Dat iemand belt naar bekende iswel heel leuk....heel veel reizende chinezen hebben niet vaak een westerling ontmoet. Voor hen is dat heel byzonder. Ik vermoed dat ik al op 100.000 fotos met mn hoofd in chinese huiskamers hang! Gnigni
  9. Cathy:
    13 mei 2015
    Haha ja Cris zelfs de taxi chauffeur vandaag.....haha